טיפול 15,000 או 10,000 מחיר

תמונות משגרת העבודה במוסך

כל המידע על טיפול 15,000 או 10,000 מחיר

על כל בעל רכב בישראל לבצע טיפול תקופתי לרכבם במוסך, לרוב אחת ל- 15,000 ק"מ. בעבר היה נהוג לקיים את הטיפול התקופתי כל 10,000 ק"מ, אך הרכבים שמיוצרים היום, בגלל טיב מערכותיהם, הפכו עמידים יותר, ולכן יכולים לקיים את הטיפול אחת ל- 15,000 ק"מ. עם זאת, חשוב לציין כי כל יצרן או יבואן רכב יכול להגדיר את חובת הטיפול בהתאם לקילומטראז' שקבע, ולכן חשוב לבדוק זאת מבעוד מועד.

יש להבין, כי על בעלי הרכב, בכל מקרה, להכניס את הרכב לטיפול פעם בשנה, גם אם המרחק שגמע בשנה לא עבר את הקילומטראז' הנדרש על-ידי היצרן.

למה הטיפול כה חשוב?

במסגרת הטיפול מבוצעות מספר בדיקות למערכות הרכב, בין היתר, בדיקת בטיחות, בדיקת בלמים, בדיקת צנרת כללית וצינורות היגוי. בנוסף, מוחלפים ברכב שמנים ומערכות הסינון על מנת לשמור על איכות האויר בתא הנוסעים.

ישנה חשיבות מכרעת לבצע את הטיפולים על פי הוראות היצרן כדי להאריך את אורך החיים של המנוע ומערכות העזר ברכב. איחור ארוך מידי במועד הטיפול גורם לפגיעה במערכות הרכב, ולבלאי מוגדל ,שעלול לגרור אחריו עלויות מיותרות.

מה מחליפים בטיפול 10,000 או 15,000?

יש להפריד בין טיפול הנחשב קטן, אשר כולל החלפת מסנן שמן, שמן מנוע, דיסקית אטימה, לבין טיפול הנחשב גדול ובו מחליפים מסנן שמן, שמן מנוע, דיסקית אטימה, מסנן אוויר ומצתים.

החלפת שמן מנוע – בתהליך העבודה של המנוע ישנה שריפת שמן, עקב הטמפרטורה של תהליך שריפת הדלק. שימוש ממושך מידי באותו שמן ו/או חוסר בניקוי של גורמים מזהמים שנכנסים לשמן, עלולים לפגוע במנוע ובחלקים הנעים בזמן הנסיעה. שמן שרוף או מלוכלך מוזרק חזרה לחלקים הנעים ברכב וגורם לשחיקה מוגברת.

תפקידיו של השמן

  1. בלימת זעזועים – בעבודת המנוע הבוכנות הולכות הלוך ושוב השמן עוזר בבלימתם
  2. הפחתת השחיקה המכנית של חלקי המנוע
  3. פיזור חום – השמן השרוף מתקרר ע"י מערכת השמן
  4. ניקוי – במהלך עבודת המנוע נוצרים שבבי מתכת מיקרוסקופים אשר מסוננים ע"י השמן
  5. מניעת חלודה וקורוזיה – השמן מונע מגע עם אוויר וכך מונע התחמצנות
  6. שיפור קומפרסיה – אטימה טובה

האם יש צורך להחליף שמן אחרי שנה גם אם לא עברו 15,000?

התשובה היא כן! מדוע אתם שואלים? יעילותו של השמן תלויה בצמיגיות שלו, ושמן מתחמצן לאחר שנה ומאבד מתכונותיו ומיעילותו.

החלפת נוזל בלמים – נוזל הבלמים ברכב נחוץ לתפקוד תקין של משאבת הבלמים. על-פי הוראות היצרן, לרוב אחת לשנתיים, יש להחליף שמן, עקב חדירת לחות ולכלוך לשמן. כמו כן יש לנקז בועות אויר המצטברות במערכת. נושא זה הינו קריטי במיוחד לשמירה על יעילות הבלימה. העלות נעה בין 150-250 ₪.

החלפת מסנן שמן – תפקיד המסנן לרכז את כל הלכלוכים המצטברים במערכת השמן, כגון שבבי המתכת מיקרוסקופים הנמצאים במנוע ולהוביל שמן נקי למעברי השמן ולבוכנות (צילינדר).

מה קורה שלא מחליפים מסנן שמן? המסנן נסתם וכתוצאה מכך כמות השמן המגיעה למנוע קטנה ומכך עלול המנוע להתחמם ולהיהרס.

בדיקת בלמים – לאחר פירוק ארבעת הגלגלים, מבצעים בדיקה ויזואלית ופורנזית לדסקיות וצלחות הבלימה, בדיקות אשר מבוצעות באמצעות קליפר בהתאם להוראות היצרן. אם המידה אינה מספיקה ל-15,000 ק"מ הבאים (עד הטיפול הבא) יומלץ להחליפם, או לחילופין להגיע לבדיקה נוספת לאחר X ק"מ (בהתאם לעובי הרפידה).

חריטת צלחות (דרמים) – ישנם מצבים בהם עובי הצלחות אינו מצריך החלפה, אך אם הצלחות אינן ישרות, ניתן לבצע חריטת צלחות בכדי להוריד את המגרעות שיוצרות הרפידות.

מה המחיר לטיפולים אלו וכיצד הם נקבעים?

מחיר לטיפול 10,000 או 15,000 נקבע בדרך כלל לפי גודל הטיפול הנדרש ברכב ובהתאם לבדיקות שיש לבצע.

מחיר טיפול 10,000 לרכב משפחתי עד מנוע 2.0 ינוע בין מחיר 550 ש"ח עד למחיר 1,200 ש"ח בתלות בסוג הרכב ובסוג החלקים. טיפול "גדול" הינו יקר יותר ולכן ינוע בטווח מחירים שבין 1,200 ש"ח לבין 1,800 ש"ח, וזאת עקב מספר האלמנטים המוחלפים.

אנו מבצעים בדיקות מלאות ומקיפות, שנעשות על-ידי צוות מקצועי, ובעל ניסיון וידע ארוכי שנים. אנו מטפלים בכל סוגי יצרני הרכב, בין היתר BMW, MINI, יונדאי, קיה, טויוטה, שברולט,  סובארו ועוד.

לקבלת פרטים נוספים ניתן להתקשר ל- 02-6783770 או ליצור קשר כאן

 
תחזוקה שוטפת לרכב

אולי יעניין אותך גם..