כולנו זוכרים את הימים שהיה ידוע בדיוק מתי הרכב צריך להיכנס לטיפול 10000 במוסך, בימים בהם שם הטיפול רמז לנו על כך לא היינו שוכחים לבצע את הטיפול הזה. כיום הרכיבים והאלמנטים השונים ברכב שלכם כבר לא צריכים טיפול לפי הקילומטרז' של הרכב שכן החלקים השתפרו והטכנולוגיה מאפשרת לנו לבצע את הטיפולים הללו במועד מאוחר יותר וקבוע.
כיום לטיפול עשרת אלפים קוראים בפשטות, טיפול תקופתי.
הטיפולים הקבועים לרכב נחלקים לשתי קבוצות עיקריות, "טיפול גדול" וטיפול קטן". לכל יצרן רכב ישנה תקופת זמן קבועה שלאחריה צריך להכניס את הרכב לטיפול במוסך על מנת לוודא שהכל רץ בצורה תקינה.
עדיין ישנה חשיבות למרחק שהרכב צבר אך זה כבר לא הפרמטר היחידי שקובע מתי להכניס את הרכב למוסך.
טיפול 10000 במוסך מורשה או אצל חבר?
לא מעט פעמים אנחנו שומעים אנשים ששואלים מדוע יש צורך ללכת למוסך מורשה על מנת לבצע בדיקה שחבר שלו עושה בעצמו, גם יצא לנו לשמוע על אנשים שלוקחים את האחריות על עצמם ומבצעים את כל הבדיקות והחלפת החלקים בביתם.
אז נכון, כנראה שהם חוסכים כמה שקלים על הטיפול ועל שעות העבודה במוסך הסדר אבל האם זה בטיחותי? האם החיים שלכם לא שווים את ההשקעה הכלכלית הזו?
כשאנחנו מדברים על טיפולים גדולים וקטנים (או כמו שהם נקראים טיפול 10000, טיפול 15000, טיפול 20000 וכו') אנחנו למעשה מדברים על בדיקה מקיפה שבוחנת את החלקים השונים ואת מצב התקינות של הרכב על פי הפרמטרים הקשוחים והקבועים של חברות הרכב וחברות הביטוח.
הבדיקה הזו היא אחת החשובות בחייו של הרכב, מצד אחד מדובר על בדיקה שבמהלכה מחליפים שמן מנוע, מסנן שמן, טבעת אטימה, פילטרים ועוד שלל חלפים וחלקים שדורשים החלפה קבועה ובדיקה מקיפה על מנת שהרכב יתפרד כראוי, יהיה בטיחותי וגם יחזיק מעמד לאורך שנים.
מה מחליפים ובודקים בטיפול 10000?
כמו שהבנתם כבר ישנם הבדלים בין טיפול קטן לטיפול גדול. בטיפול הקטן אנו בעיקר נחליף את שמן המנוע ומסננים (אוויר, שמן, מזגן וכו'), בטיפול בינוני נטפל בשמנים ובנוזלים השונים ברכב כמו גם במצת (פלאג, לא מה שמדליק סיגריות), בטיפול גדול נחליף גם חלקים מורכבים יותר כמו מערכת הטיימינג.
על כל אלה נוסיף ונבצע בדיקות של מערכת המחשוב הקיימת ברכב וגם של מכללי הבטיחות הקיימים ברכב כמו למשל בלמים, הגה, מתלים ועוד. את הבדיקות הללו חובה לבצע במוסך מורשה ואמין שכן החיים שלכם ושל הנוסעים ברכב תלויים בבדיקות אלו ועל דברים שכאלו לא לוקחים סיכון מיותר.
אנו ממליצים גם לבצע בדיקת צמיגים בשלב זה שכן הצמיגים במילא כבר מפורקים על מנת שנוכל לבצע את בדיקות המתלים והבלמים ולכן זו הזדמנות נהדרת לוודא כי הצמיג עדיין במצב בטיחותי.
האם יש קשר בין האחריות על הרכב לבין טיפול 10,000?
בוודאי שיש קשר. לא רק שהטיפולים הללו הם חובה על פי הוראות היצרן והם חובה לכל מי שדואג לבטיחותו יש גם קורלציה אדוקה בין ביצוע טיפולי 10000 לבין תוקף האחריות. על מנת שתוקף האחריות יהיה כפי שהובטח (לרוב מדובר על 3 שנים או 100,000 ק"מ) יש לעמוד בכמה קריטריונים חשובים:
הראשון והמהותי ביותר: את עבודות התחזוקה והטיפולים השוטפים יש לבצע במוסך מורשה מטעם משרד התחבורה.
השני: ביצוע הטיפול והעבודה על פי הוראות היצרן, אם היצרן קבע מה החלקים הספציפיים שיש להחליף בטיפול מסוים אזי יש חובה להחליפם, לפעמים מוסכים לא מורשים לא רק שלא ידעו על כך אלא חלקם יעדיפו לחסוך בהחלפה של חלקים מסוימים.
השלישי: שימוש בחלקים מורשים ורשמיים העומדים בתקנים ובהוראות היצרן והינם מתאימים בדיוק לרכב הספציפי, משמע- חלקים מקוריים ולא חלפים יד שנייה או זולים יותר.
אם אתם מחפשים מוסך מורשה, אמין, מקצועי וכזה שלא יחפש לעשות עליכם קופה אז הגעתם למקום הנכון- מוסך הבירה ירושלים גאה לעמוד בקריטריונים המחמירים ביותר תוך כדי שמירה על אדיבות ומחירים שפויים. מרכז הטיפולים שלנו עומד לרשותכם והצוות המקצועי שלנו יבצע את העבודה ברמה הגבוהה ביותר בעזרת המכשור המתקדם ביותר.
לפרטים נוספים חייגו אלינו ל-02-6783770 או צרו עמנו קשר דרך האתר עוד היום ואנחנו נדאג שתחזרו הביתה בשלום.