כללי אצבע בבחירת אמצעי בטיחות לרכב

בטיחות ברכב

 

לפי ארגון "בטרם" מדי שנה בשנה נהרגים לא מעט אנשים בתאונות דרכים. חלק גדול מאותם הרוגים הם ילדים. מושבי בטיחות עבור ילדים מהווים מוצר מציל חיים. חשוב מאוד לבחור את מושב הבטיחות המתאים ביותר עבור כל ילד בהתאם לגילו וכן, להתקין את מושב הבטיחות בצורה נכונה ובמיקום המתאים ברכב. בחירת אמצעי הבטיחות לרכב עבור ילדים בצורה הנכונה והתקנתם במיקום האופטימלי ברכב, מקטינה באופן משמעותי את הסיכוי לפגיעה בילדים במקרה של תאונת דרכים.

אמצעי בטיחות לרכב – מדוע זה חשוב?

לא מעט אנשים אינם מקפידים על אמצעי בטיחות ברכב שמטרתם היא לאפשר לילדים שלהם לשבת באופן בטיחותי ברכב בעת נסיעה. על אף שלא מעט אנשים עושים זאת כי הם בטוחים שלהם זה לא יקרה, חשוב מאוד לדעת שאף אחד איננו מחוסן מפני פגיעה בתאונת דרכים וילד אשר איננו חגור במושב בטיחות התואם לגילו וכן, מבוגר אשר איננו חגור בחגורת הבטיחות, עלולים להיפגע באופן משמעותי מאוד ואף להיהרג במקרה של תאונת דרכים. אמצעי הבטיחות ברכב מאפשרים נסיעה בטוחה בו והגנה מהותית במקרה של תאונת דרכים על הילד אשר יושב במושב בטיחות או בוסטר התואם לו. לכן, על כל אדם לבחור את אמצעי הבטיחות המתאימים והטובים ביותר עבור רכבו, בהתאם להנחיות של בטרם אודות אמצעי הבטיחות המתאימים לכל ילד ואופן התקנתם בכל סוג של רכב.

בוסטר לרכב

כללים בבחירת אמצעי בטיחות לרכב

על מנת לרכוש בצורה הטובה ביותר כסאות בטיחות לילדכם, חשוב מאוד לפעול בהתאם לכללים הבאים בטרם אתם ניגשים לבחור את כסאות הבטיחות הרלוונטיים:

  1. הכלל החשוב ביותר הוא: קראו את ספר הרכב שלכם. בספר הרכב שלכם לרוב היצרן ימליץ על מושבי בטיחות או בוסטרים שיכולים להתאים באופן האידאלי לסוג הרכב וכן, ימליץ על המיקום שבו כדאי להציב מושב בטיחות ועל סוג ההתקנה הרלוונטית ברכב לכיסאות בטיחות.
  2. יש לבחור את מושב הבטיחות המתאים לכל ילד מבחינת גילו, משקלו וגובהו.
  3. יש לבחור את מושב הבטיחות בהתאם לכיוון שבו יש להתקין אותו ברכב. יש לחגור תינוקת מגיל לידה ועד גיל שנה במושב בטיחות כנגד כיוון הנסיעה ולכן, כאשר מחפשים מושב בטיחות עבור תינוק עד גיל שנה, יש לבחור באחד שניתן לחגור בבטיחות כנגד כיוון הנסיעה. ישנם מושבים אשר ניתן לחגור עם כיוון הנסיעה והם רלוונטיים בעיקר לפעוטות מגיל שנה ועד גיל 4.
  4. מעבר לבוסטר – בגיל 4 ניתן לבחון האם הילד יכול לשבת כבר בבוסטר. הבוסטר הוא מושב מגביה שמטרתו היא לאפשר לחגור את הילד היושב עליו באופן בטוח. ילד אשר הגיע לגיל המתאים לבוסטר, לא תמיד יתאים מבחינת גובהו ומשקלו לישיבה בבוסטר ולכן, יש צורך לבחון האם הילד יכול לשבת בבוסטר במהלך נסיעה על פי הנחיות בטרם, בטרם רוכשים עבורו בוסטר.
  5. חשוב מאוד שלא לרכוש מושב בטיחות או בוסטרים יד שניה, אלא לרכוש מושב בטיחות חדש ואיכותי, מחנות המציעה אמצעי בטיחות איכותיים ומגוונים לכלל הגילאים. מושבי בטיחות חייבים להיות בעלי תו תקן.

 

חשוב לזכור – רכישת אמצעי בטיחות לרכב בצורה הנכונה והתקנתם ברכב באופן המתאים, זהו דבר שבכוחו להציל חיים.

 

 

אולי יעניין אותך גם..