טיפול 10000 וטיפול 15000 למה זה כל כך חשוב? ומה מחיר?

תמונות משגרת העבודה במוסך

למה זה כל כך חשוב ?

המסגרת הטיפול מבוצעות מספר רב של בדיקות למערכות הרכב, כגון בדיקת בטיחות, בדיקת בלמים, בדיקת צנרת כללית וצינרות היגוי, כמו כן במסגרת הטיפול מוחלפות ברכב השמנים ומערכות הסינון כדי לשמוע על האלמנטים הנעים ולשמור על איכות האויר בתא הנוסעים.

בדיקות בטיחות לרכב :

כדי לשמור על שלום הנוסעים ברכב, חשוב אחת לשנה לבצע בדיקת מערכות בטיחות במסגרת בדיקות אילה נבדקות המערכות הבאות :

1. עובי רפידות הבלימה

2. עובי צלחות בלימה

3. צמיגים

מומלץ מאד לבצע בדיקה נוספת למערכות הבטיחות גם בתחילת החורף ותחילת הקיץ בדגש לאלמנטים הרלוונטים כגון , מגבים, צמיגים וליטוש פנסים.

בספר הרכב מפורטים האלמנטים הנבדקים בכל טיפול, ישנם 2 סוגי טיפולים : בשפה המדוברת טיפול קטן וטיפול גדול

מה מחליפים בטיפול 10000?

טיפול קטן – מסנן שמן, שמן מנוע, דיסקית אטימה

טיפול גדול– מסנן שמן, שמן מנוע, דיסקית אטימה, מסנן אוויר, מצתים

בכל טיפול מבצעים את הבדיקות הבאות:

✔ בדיקת בלמים כללית וכיוונם
✔ תושבות מנוע
✔ הגה וגומיות להגה
✔ ציריות וגומיות
✔ בדיקת אורות כללית וכיוונם
✔ מצבר
✔ תיאום מנוע (במידת הצורך)
✔ חיזוק ברגים כללי
✔ ניקוי מנוע
✔ בולמי זעזועים
✔ מיזוג אויר
✔ בדיקת מסנן אויר למזגן (במידת הצורך. חיוב נפרד)
✔ החלפת נוזל בלמים (כל שנתיים. חיוב נפרד)
✔ בדיקת צמיגים כללית ולחצי ניפוח
✔ בדיקת מערכת קירור כללית
✔ בדיקת מחשב (במידת הצורך חיוב בנפרד)
✔ נסיעת מבחן על ידי בוחן מקצועי

מחיר לטיפול 100000 או 150000 נקבע בדרך כלל לפי גודל הטיפול כמפורט לעיל,

מחיר טיפול 10,000 לרכב משפחתי עד מנוע 2.0 ינוע בין מחיר 500 ש"ח עד למחיר 1,200 ש"ח בתלות בסוג הרכב ובסוג החלקים.

טיפול "גדול " בהינו יקר יותר וינוע בטווח מחירים שבין 1,200 לבין 1,800 וזאת עקב מספר האלמנטים המוחלפים.

ישנה חשיבות מכרעת לבצע את הטיפולים על פי הוראות היצרן כדי להאריך את אורך החיים של המנוע ומערכות העזר ברכב, איחור ארוך מידי במועד הטיפול גורם לפיעה במערכות הרכב, ולבלאי מוגדל שיגרור עלויות מיותרות

החלפת שמן מנוע  בתהליך העבודה של המנוע ישנה שריפת שמן עקב הטמפרטורה של תהליך שריפת הדלק– שימוש ממושך מידיי באותו שמן, חוסר בניקוי של גורמים מזהמים שנכנסים לשמן. בזמן הנסיעה פוגעים במנוע ובחלקים הנעים שבו, שמן שרוף או מלוכלך מוזרק חזרה לחלקים הנעים ברכב וגורם לשחיקה מוגברת.

החלפת נוזל בלמים – נוזל הבלמים ברכב משמש נחוץ לתפקוד תקין של משאבת הבלמים, אחת לתקופה, לפי הוראות היצרן, לרוב אחת לשנתיים, יש להחליף שמן זה עקב חדירת לחות ולכלוך לשמן, כמו כן יש לנקז בועיות אויר המצטברות במערכת – נושא זה הינו קריטי במיוחד לשמירה על יעילות הבלימה

החלפת מסנן שמן – תפקיד המסנן לרכז את כל הלכלוכים המצטברים במערכת השמן, כגון שבבי המתכת הנמצאים במנוע, להוביל שמן נקי למעברי השמן ולבוכנות (צילינדר).

מה קורה שלא מחליפים מסנן שמן? המסנן נסתם וכתוצאה מכך כמות השמן המגיעה למנוע קטנה ומכך עלול המנוע להתחמם ולהרס

בדיקת בלמים – לאחר פירוק ארבעת הגלגלים, מבצעים בדיקה ויזואלית ופורנזית לדיסיקיות וצלחות הבלימה, בדיקות אלה מבוצעות ע"י קליפר בהתאם להוראות היצרן, במידה והמידה אינה מספיקה ל15,000 ק"מ הבאים (עד הטיפול הבא) יומלץ להחליפם, או לחילופין להגיע לבדיקה נוספת לאחר X ק"מ (בהתאם לעובי הרפידה)

חריטת צלחות (דרמים) – ישנם מצבים בהם עובי הצלחות אינו מצריך החלפה, אך עדיין הצלחות אינן ישרות, ניתן לבצע חריטת צלחות בכדי להוריד את המגרעות שיוצרות הרפידות

בכל ספר רכב תמצאו הנחיות מפורשות כיצד ומתי יש לבצע טיפול שמנים לרכב

אולי יעניין אותך גם..